Історія школи села Шульське



Publ ID: 1457303145-298

ІСТОРІЯ ШКОЛИ СЕЛА ШУЛЬСЬКЕ

__________________________
© Сачук Яна Миколаївна,
вчитель історії Шульського НВК (Первомайський район)
 
© Мирошниченко Тетяна Сергіївна,
учениця Шульського НВК (Первомайський район)
 
ВСТУП
Актуальність даної теми полягає в тому, що в роботі розглядається питання основних етапів розвитку загальноосвітнього навчального закладу на Первомайщині, який завжди був невід’ємною часткою села, жителі якого в більшості є випускниками даної школи, і її доля нікому не байдужа.
Мета роботи розкрити шлях становлення та роботи школи, зміни, які відбувалися протягом її існування, історичне значення закладу для населення с. Шульське і всього району, роль вчителя у цьому.
Головним завданням є:
  • з’ясувати історичні умови виникнення навчального закладу;
  • з’ясувати високу результативність праці, професіоналізм, трудолюбство, відданість своїй справі учителів різних етапів розвитку Шульської школи;
  • розкрити особливості інноваційної діяльності сільської школи.
Об’єктом дослідження є  загальноосвітній навчальний заклад та його учителі.
Предметом дослідження є історія Шульської ЗОШ I-II ст. Первомайського району та його учителів різних часів.
Тема вивчається на матеріалі певного освітнього закладу, а саме Шульської ЗОШ I-II ст., історія якої нерозривно пов’язана з долею нашої Батьківщини та розвитком системи освіти у ній. Використано матеріали Первомайського народного краєзнавчого музею, архівні дані школи (книги наказів і обліку педагогічних працівників), приватні архіви вчителів-ветеранів, їх спогади та спогади випускників різних поколінь, матеріали святкування ювілеїв школи, історичні дослідження, матеріали анкетування вчителів та випускників школи різних періодів.
При розкритті теми дотримано принципи об’єктивності та історизму.
У роботі були використані такі методи дослідження: загальнонаукові методи, хронологічно-історичний, метод структурно-логічного аналізу, статистичний.
Узагальнений матеріал і здобуті висновки можуть бути використані як учбово-методичний матеріал для вивчення дисциплін: історії України, харківщинознавства як в даній школі, так і в школах району та області, в роботі краєзнавчих гуртків, у виховній роботі позашкільних закладів освіти.
Робота складається з тез, вступу, має три розділи, висновки, список використаних джерел та додатки.


 
РОЗДІЛ 1
НАША ШКОЛА – ЦЕ НАША ІСТОРІЯ
Село Шульське Первомайського району дійсно є Богом даний живописний куточок. У типовому маленькому українському селі проживають 680 жителів, 136 з них – діти.

Школа в селі Шульському заснована в 1957 році. На той час це була Краснопавлівська початкова школа. Знаходилася вона у пристосованому приміщенні, де було дві класні кімнати.

Навчання велось українською мовою. В 1-му, 3-му класах було 12 учнів, а в 2-му, 4-му класах - 14 учнів. Комбінат 1-го, 3-го класу навчала Беркалова Валентина Тимофіївна. Вона була і завідуючою школи. Комбінат 2-го, 4-го класів навчала Сосонна Марія Олексіївна. Саме в цьому році пішли до школи майбутні вчителі нашої школи: Матвієнко Віктор Іванович (вчитель музики), Шапутько Ніна Володимирівна (вчитель іноземної мови).

В 1968 році була відкрита Краснопавлівська восьмирічна школа.  Перший директор школи Ман Леонід Пилипович (на жаль, відомостей про нього немає). (Додаток 1) [4, с. 1].

Цього ж року до 1-го класу пішло 13 дітей, їх навчала Кузьніченко Ганна Іванівна. Випускних класів протягом 1968-1969 років не було. В школі навчалося понад 70 дітей (Рис 1.1.) [1].
 
 
Краснопавлівська восьмирічна школа
Рис. 1.1. Краснопавлівська восьмирічна школа
 
В 1968 році до школи прийшли працювати Швед Раїса Яківна (вчитель російської мови та літератури), Щетініна Олександра Володимирівна (вчитель української мови та літератури), Яловничий Микола Іванович (вчитель математики та фізики), Кібець Микола Петрович (вчитель біології та хімії). В 1970 році директором  школи став Трепетун Григорій Якович (Рис 1.2.) [3].
 
 
Трепетун Григорій Якович та педагогічний колектив
Рис. 1.2. Трепетун Григорій Якович та педагогічний колектив
 
В цьому ж році після закінчення Славянського педагогічного інституту приїхала викладати математику Матвієнко Марія Михайлівна, яка працювала в школі понад 30 років.
 
З 1973 року музику в школі почав викладати Матвієнко Віктор Іванович. Це подружжя понад 30 років свого життя віддало школі. Крім них в школі працювало подружжя Трепетун Галина Мифодіївна (вчитель біології), Григорій Якович (вчитель історії), а також Швед Раїса Яківна (вчитель російської мови), Павло Йосипович (вчитель фізкультури та трудового навчання) (Рис. 1.3) [1].
 
 
Швед Р.Я., Матвієнко М.М., Матвієнко В.І., Яловничий М.І.
Рис. 1.3. Швед Р.Я., Матвієнко М.М., Матвієнко В.І., Яловничий М.І.
 
З 1976 року по 1982 рік директором школи була Сосонна Марія Олексіївна (вчитель української мови та літератури) (Рис. 1.4.) (Додаток 2) [4].
 
 
Сосонна М.О.
Рис. 1.4. Сосонна М.О.
 
З 1983 року по 2006 рік в нашій школі працював директором Моісеєв Сергій Іванович. Після закінчення педінституту разом з дружиною Тетяною Олексіївною (вчителем української мови та літератури) вони прибули до Краснопавлівської школи (Рис 1.5.) (Додаток 3) [4].
 
 
Моісеєв С.І. та Моісеєва Т.О.
Рис. 1.5. Моісеєв С.І. та Моісеєва Т.О.
 
У 1987 році в школі була введена посада заступника директора. На цю посаду було призначено випускницю ХДПІ Жидкову Ніну Петрівну. На цій посаді у нашій школі працювала Пальчик Раїса Іванівна (вчитель української мови), Виставна Олена Вікторівна (вчитель математики) (Рис. 1.6.) [3].
 
 
Пальчик Р.І. та Жидкова Н.П.
Рис. 1.6. Пальчик Р.І. та Жидкова Н.П.
 
В період з 1993  по 1997 рр. та з 2000 по 2006 рр. заступником директора працювала Гончарова Ірина Миколаївна (вчитель історії та правознавства) (Додаток 4). Зараз Гончарова І.М., старший вчитель з вищою категорією, займає посаду директора школи [2].

З 2006 року займає посаду заступника директора з навчально-виховної роботи Винник Олена Вікторівна (вчитель української мови та літератури, німецької мови) має першу кваліфікаційну категорію.

Понад 30 років в школі працює вчителем початкових класів Маринова Тетяна Петрівна, старший вчитель, має вищу кваліфікаційну категорію (Рис.1.7.).
 
 
Маринова Т.П.
Рис. 1.7. Маринова Т.П.
 
Після закінчення ХДПІ в 1981 році прийшла в Краснопавлівську школу Лісова Надія Іванівна (вчитель хімії та біології), вчитель з вищою категорією - людина, закохана в природу, у свій предмет (Рис. 1.8.).
 
 
Лісова Н.І.
Рис. 1.8. Лісова Н.І.
 
Наказом по Первомайському РВО №169 а-к від 06.06.1991 року нашу школу переіменовано в Шульську ЗОШ І-ІІ ступенів.
З часів свого існування школа випустила понад  40 випусків [1,4]. Перший її випуск було здійснено у 1970 році. Свідоцтво про освіту отримали: Абрамов Володимир,  Баришенко Людмила, Куроп`ятник  Лідія, Рибалко Григорій, Поляков  Віктор та Харченко Валентина (Додаток 5).  Кожен випускник нашої школи одержав  гідні умови старту у доросле життя. Випускники школи минулих років, що досягли значних результатів у своєму становленні, є прикладом для нинішнього покоління учнів школи, прикладом того, що немає нездійснених мрій, а є наполегливість у їх здійсненні, досягненні мети.
 
Після закінчення 9-го класу наші учні продовжують навчатися в Краснопавлівській ЗОШ I-III ст. №1 Лозівського району.

Випускники нашої школи обрали професію вчителя і зараз працюють у стінах рідної школи: Гончарова Ірина Миколаївна, Іванова Тетяна Петрівна, Жидкова Ніна Петрівна, Дунаєва Зоя Миколаївна, Мирошниченко Яна Миколаївна.

Багатство школи – це її учні, які прославили своїми добрими вчинками, гарними справами. Школа пишається своїми випускниками. А їй є ким пишатися: Яцик П.О. - заступник директора Курчатівської атомної станції, Юдіна Л.П. - заступник головного бухгалтера АОО «Автормат», Крохмаль В.І. - головний архітектор м. Керч, Моісеєва І.С. - старший касир Південної залізниці м. Харків, Шалімов Ю.В. - агроном ЗАТ Краснопавлівський, Куліда К.Г. - завідувач ТВБВ АТ «Ощадбанк», Літвінов М.О. - учасник бойових дій в Афганістані, Гусак Є.В. - учасник бойових дій в Югославії.

Школа також пишається своїми випускниками-відмінниками: Гладких В.М. (1965-1973 рр.) (Додаток 6), Репринцева З.І., Рудніцька Т.В., Сливна Л.І., Трепетун Н.Г. (1966-1974 рр.), Жидков Є.В. (1968-1976 рр.) (Додаток 7), Крохмаль В. І., Прудка Н.П. (1968-1077 рр.), Ладанец Т.М., П`ятенко О.В., Юдіна Л.П. (1970-1978рр.), Репринцева В.І. (1973-1981рр.), Сухомлин Н.М. (1974-1082 рр.), Кібець Н.М. (1977-1985 рр.), Маринова Н.В. (2001 р.), Кібалка М.С. (2005 р.), Філоненко І.В. (2007 р.), Цюрік К.В. (2010 р.), Польшина К.А. (2014 р.) [5].

За результатами річного оцінювання учні, які закінчили навчальний рік на відмінно, нагороджуються похвальними листами, випускники 9-х класів – свідоцтвом про базову середню освіту з відзнакою.

Бути відмінником нелегко – це результат щоденної клопіткої праці над уроками. Здобуття міцних знань – їх життєва потреба. Але всі розуміють, що в успіхах відмінників величезна заслуга прекрасних педагогів, які віддають учням теплоту своїх сердець, свої знання та досвід, допомагають підніматись до вершини пізнання.
 
РОЗДІЛ 2
СЬОГОДЕННЯ ШКОЛИ
Наша школа - Шульська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Первомайської районної державної адміністрації Харківської області. Їй – 57! Вона ще молода, повна сил. Школа красується на всю околицю. Це священна домівка, а в ній велика наша родина, велика сім’я (Рис. 2.1.).
 
 
Шульська ЗОШ І-ІІ ст.
Рис. 2.1. Шульська ЗОШ І-ІІ ст.
 
Кадровий склад педагогічних працівників налічує 15 осіб, освітній рівень учителів становить 100%. Щорічно підвищується кваліфікація педагогів. Сьогодні у школі працюють 3 учителя вищої кваліфікаційної категорії, 8 - першої категорії, 3 - другої, 1 - вчитель «Спеціаліст», 3 - мають звання «Старший вчитель» та 1 -  «Вчитель-методист». Усі педагоги викладають предмети відповідно до фаху. В даний час школа здобула пошану, славу і завдяки вчителям, які тепер у ній працюють ( Рис. 2.2.) [8].
 
 
Педагогічний колектив школи
Рис. 2.2. Педагогічний колектив школи
 
Директорський труд своєрідний, він вимагає не тільки досконалих знань свого предмета та методичних  прийомів його викладання. Розв’язувати постійно господарські питання, забезпечувати школу педкадрами, створювати умови для зростання їх  професійної майстерності, організовувати навчально-виховний процес – це далеко не всі обов’язки директора  школи.

Сьогодні пост директора обіймає Гончарова Ірина Миколаївна, випускниця  нашої школи. За  роки свого  керівництва  школою  Ірина Миколаївна навчилася розв’язувати ці завдання, проявляючи при цьому витримку, гнучкість і організаторські здібності.

 Гончарова Ірина Миколаївна – має  вищу кваліфікаційну категорію та звання «Старший вчитель». Для неї наша школа – це школа професійного становлення від вчителя до керівника.  Майстерний професіонал, енергійний і розумний керівник. Уміло веде учительський і учнівський колективи, наполегливо добивається результативності у праці (Рис. 2.3.).
 
 
Директор школи
Рис. 2.3. Директор школи
 
У наш час, коли все стрімко змінюється, будь-який керівник розривається на частини від необхідності зробити те, що майже неможливо зробити, і встигнути стільки, скільки майже нереально встигнути, незамінним помічником  директора школи, безумовно, є завуч.
 
Винник Олена Вікторівна займає посаду заступника директора з навчально-виховної роботи з 2006 року, вчитель української мови та літератури, німецької мови, має  першу кваліфікаційну категорію.

Вона будує  навчальний процес, стежить  за всіма новинками в світі методичної літератури та у світі нових методичних ідей, вдосконалює методику викладання, контролює і підтримує психологічний клімат у шкільному колективі, вдумлива, вимоглива, ініціативна (Рис. 2.4.).
 
 
Заступник директора з навчально-виховної роботи
Рис. 2.4. Заступник директора з навчально-виховної роботи
 
Основні завдання школи:
  • організаційні (керуватися нормативними документами щодо організації навчально-виховного процесу, впроваджувати нові Державні стандарти);
  • кадрові (стимулювати педагогів школи та учнів для участі їх у конкурсах різних рівнів, наголошувати на необхідності у постійному підвищенні ними своєї самоосвіти);
  • освітні (розвиток особистості школярів на засадах творчого індивідуального проектування; забезпечення якості освіти шляхом використання ефективних, традиційних та інноваційних технологій в різних видах діяльності);
  • управлінські (управління якістю освіти на основі ефективних, традиційних та інноваційних технологій в різних видах діяльності).
В школі працюють шкільні предметні гуртки: «Математичний», «Рідне слово», «Знавців німецької мови», «Правознавець», «Історичний», «Фізичний», «Літературний», «Читайлики», а також гуртки від Первомайського БДЮТ: «Вокальний», «Юні друзі природи» та  ДЮСШ – «Футбол».

З часів утвердження України як незалежної суверенної держави колектив Шульської школи розпочав пошук нових форм і методів організації дитячого колективу. В основу цих пошуків і роздумів покладалося завдання – знайти оптимальний варіант дитячої організації, яка б давала можливість розвинути найкращі якості і разом з тим бути необтяжливою для дітей, а враховуючи їх потяг до гри, спорту, змагань, стимулювала творчий різнобічний розвиток кожного її члена. Так, 17 листопада 1994 року було створено дитячу громадську організацію, яка отримала назву «Дружина «Веселкова».

Дружина «Веселкова» – це громадська організація учнів 5-9 класів с. Шульське, яка має свою емблему, прапор, девіз, закони, пісню і керується у своїй роботі статутом громадської дитячої організації. Дружина «Веселкова» для дітей 10 – 15 років.
Вона має свою символіку:


Емблему
 

 Прапор  - це стяг, на якому зображено сім кольорів веселки
Прапор  - це стяг, на якому зображено сім кольорів веселки;
 
Прапор


Пісню – це пісня «Веселковими стежинами»;
Девіз:
«Усміхнись, потисни руку,
Стань у коло веселкове,
Хай летить в дарунок другу,
Щира пісня, добре слово».

Дружина «Веселкова» взяла собі за основу програму Спілки піонерських організацій України і почала працювати по ній. Кожного року на  день народження  «Веселкової»  ми приймаємо в свої піонерські ряди учнів 5 класу. Тут, в дружині, діти набувають особистого досвіду демократичних стосунків, вчаться спільній та самостійній діяльності, роблять перші кроки у створенні самоврядування, починають розуміти особисту відповідальність.
 
Саме 17 листопада 2014 року дружині «Веселкова» виповнилося  20 років. 

В 2007 році Шульська ЗОШ I-II ст. святкувала  50-річчя свого існування. Її було нещодавно відремонтовано завдяки допомозі спонсорів. Налагоджена робота з приватними підприємцями: ПРАТ «Краснопавлівський КХП», ПП «Лійченко», ПП «Хлібороб-Л», ПП «Капустенко».

Зараз ми стоїмо на порозі школи майбутнього.

Школу підключено до мережі Internet, створено шкільний сайт. Школа оснащена одним ком`ютерним кабінетом, копіювальним апаратом (ксерокс,сканер,принтер), мультимедійним комплексом (телевізор + DVD), музичним центром.

Школу називають другою домівкою. І це справді так. Адже саме тут діти проводять велику частину життя. Сюди вони приходять малюками, крок за кроком просуваються сходинками, які ведуть у світ чарівного, прекрасного – у країну Знань. Тут проходить дитинство, юність. Тут вони вчаться дружбі і взаєморозумінню, самоповазі і відвертості, тут відкриваються їх душі й серця для першого кохання...

 

РОЗДІЛ 3
ОСОБЛИВОСТІ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШУЛЬСЬКОЇ ЗОШ I-II СТ.
Сільська школа завжди була і є особливою. Ще в середині XIX ст. письменник, культурний діяч і педагог О. Духнович писав, що «школа в селі має стати «кузнею освіти», школою моральності, центром культурного життя  населення, а отже, джерелом світлого майбутнього всього народу».

На жаль, сьогодні сільська школа переживає свої не найкращі часи. Серед багатьох проблем сільської школи чи не найболючіша – зниження рівня успішності школярів, невисока наповнюваність класів.

Кожен вчительський колектив сільської школи, безперечно, сьогодні шукає свої шляхи подолання цієї непростої проблеми, розробляє свої стратегії і тактики, спрямовані на формування успішного випускника школи, компетентного у всіх галузях сучасної освіти, готового до найсучасніших викликів часу.

Видатний педагог В.Сухомлинський стверджував: «У кожній дитині дрімають задатки будь-яких здібностей. Ці здібності, як порох: щоб їх запалити, необхідна іскра». Дійсно, система освіти повинна забезпечувати підтримку обдарованих дітей і молоді, розвивати у них творчі здібності, виховувати творчу, інтелектуальну особистість. Саме розвиток природних здібностей, а не лише засвоєння предметно-дисциплінарних знань є метою інноваційної діяльності нашої школи.

Інновація – нововведення, новизна, введення чогось нового. Впровадження інновацій в освіту є і необхідністю, і вимогою, і завданням, і об`єктивною реальністю.

Наша Шульська школа, на перший погляд, звичайна сільська школа, де працює невеликий педагогічний колектив. І все ж хочеться відзначити, що в школі є багато вчителів – новаторів, які весь час перебувають у творчому горінні, у пошуку нових форм і методів навчальної діяльності.

На сучасному етапі розвитку цивілізації, в епоху глобальної інформатизації бурхливо розвиваються комп`ютерна техніка та інформаційні технології, що стимулює розвиток інформаційного суспільства. Інформація охоплює дедалі більше галузей і стає однією з головних людських цінностей та основним ресурсом майбутнього.

Колектив школи, поставивши перед собою мету комп`ютеризації навчально-виховного процесу, уже зробив перші впевнені кроки до її реалізації. Весь педагогічний колектив володіє вмінням працювати на комп`ютері.  Всі мають вдома комп`ютери, на яких в основному й готуються до уроків. Комп`ютер в школі перестав асоціюватися лише з таким предметом як «Інформатика», технології почали використовувати для навчання різних предметних дисциплін.

У нашій школі ввійшли в практику роботи вчителів уроки з активними формами навчання. А зараз усе популярнішим стає інтерактивне навчання. З успіхом на уроках історії впроваджує нестандартні розминки, міні- тренінги, вікторини учитель історії Гончарова Ірина Миколаївна; на уроках української мови та літератури – твори-перевтілення, твори есе, лінгвістичні казки – учитель української мови та літератури Моісеєва Тетяна Олексіївна; кросворди, ребуси, структурно-логічні схеми використовує на уроках німецької мови Винник Олена Вікторівна та географії Мирошниченко Яна Миколаївна; проводять уроки фізики Смирнова Віра Миколаївна та художньої культури Кібалка Олена Андріївна із застосуванням мультимедійних презентацій, ігор; на уроках хімії і біології – ділові ігри, мозковий штурм, алгоритми впроваджує учитель Бабіна Тетяна Володимирівна.

Заняття з використанням інтерактивних технологій проходять цікаво, продуктивно, знімають закомплексованість в учнів з різним рівнем навчальних досягнень. Головне, що відбувається розвиток творчих здібностей учнів, пізнавальних інтересів, значно зростає ефективність уроків.

Учителі початкових класів, а саме: Маринова Тетяна Петрівна, Жидкова Ніна Петрівна, Климчук Людмила Олексіївна та Дунаєва Зоя Миколаївна застосовують елементи інноваційних освітніх технологій та методик: прийоми коментування, прийоми рефлексивної діяльності, проблемне навчання, пошукові методи. У початковій школі розроблений та впроваджений в кожному класі тренінг із швидкочитання, куди увійшли вправи зі збільшення швидкості читання й розвитку навичок свідомості та розуміння прочитаного.

Досвід учителів початкових класів свідчить про те, що які б інноваційні технології не впроваджувались в практику, досягти успіху можна лише зацікавивши учня на уроці, коли, розвиваючи свої здібності, він задовольняє пізнавальні потреби. І тут дуже допомагають ігрові технології, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в грі, ігровому спілкуванні, і гра для них – це перша можливість виявити себе як особистість, самовиразитись і самоствердитись.

З 2009 року в школі працює практичний психолог Кібалка Олена Андріївна. Психолог надає послуги психологічного характеру дітям, батькам та працівникам, діагностує результати роботи шкільного колективу, впроваджуючи форми і методи інтерактивних технологій, моніторингові дослідження.

Першим і найголовнішим завданням у роботі педагогів нашої школи є захист, збереження і розвиток здоров`я учнів. Встановлено,що причинами багатьох відхилень у фізичному розвитку і стані учнів є недостатня їхня рухова активність (Додаток 8). Хто, як не вчитель фізкультури повинен боротися з цією ситуацією всіма методами і засобами предмета. Та щоб пробудити інтерес до систематичних занять фізичними вправами, у наш час недостатньо традиційного підходу, потрібно шукати щось нове, якісне, цікаве. Вчитель фізичного виховання Іванов Олександр Володимирович має великий досвід роботи, але він постійно працює над цим питанням, використовуючи новітні форми і технології для збереження здоров`я. Рухливі перерви, ігри, турніри, змагання з різних видів спорту, заняття у гуртках і секціях за інтересами, тижні фізичної культури і спорту – ось далеко не повний перелік форм організації фізкультурно-масової роботи з учнями.

Підсумовуючи результативність впровадження інноваційних форм і методів роботи в нашій школі, можна сказати, що такі форми роботи забезпечують найактивнішу участь вчителів, сприяють створенню атмосфери співробітництва, взаємодії, допомагають учителю стати справжнім лідером дитячого колективу.

У колективі була проведена клопітка робота щодо впровадження інноватики в освітню діяльність закладу. Як результат вищесказаного – маємо підвищення якості знань учнів школи, їх особистих досягнень у навчанні: щорічні перемоги у Всеукраїнському математичному конкурсі «Кенгуру» (Додаток 9), Міжнародному фізичному конкурсі «Левеня» (Додаток 10), конкурсі знавців радної мови ім. Яцика та Всеукраїнському конкурсі учнівської та студентської молоді ім. Т.Шевченка, районних предметних олімпіадах з української мови та літератури, історії, хімії, математики, біології, географії.

Результати конкурсів та змагань учнів (2011-2014 рр.):
- у ІІ етапі олімпіади з німецької мови - І місце Польшина К. (8 клас), у ІІ етапі з російської мови та світової літератури - І місце Матвієнко Д. (8 клас), у ІІ етапі з історії - І місце Мірошниченко Т. (8 клас), у ІІ етапі з географії - ІІ місце Мірошниченко Т. (8 клас), у ІІ етапі з української мови та літератури - ІІІ місце Польшина К. (8 клас), у ІІ етапі з української мови та літератури - ІІІ місце  Карпишко В. (9 клас), у ІІ етапі з математики - ІІІ місце Діденко Д. (6 клас), у ІІ з фізики - ІІІ місце Усенко А. (6 клас), у ІІ етапі з біології - ІІІ місце Мірошниченко Т. (8 клас);
  • Мірошниченко Т. (8 клас) - лауреат обласної експедиції «Моя Батьківщина - Україна», диплом ІІ ступеня у Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої» (керівник Гончарова І. М.), диплом ІІІ ступеня у обласному конкурсі «Безпека очима дітей» (керівник Смирнова В. М.);
  • Усенко А. (8 кл.) – лауреат Всеукраїнської акції «Збережемо пам'ять про подвиг» (керівник Гончарова І. М.);
  • футбольна команда - І місце  в районних змаганнях з футболу  «Шкіряний м’яч»;
  • Чорнобай О. (7 кл.) - участь в районному фестивалі «Дивосвіт» в напрямку «вокал», диплом.
Після проведення моніторингу щодо ефективності використання сучасних освітніх технологій на уроках було з`ясовано, що в період з 2010 по 2014 рр. зріс коефіцієнт успішності як кількісний, так і якісний показник участі учнів у конкурсах та олімпіадах. Школа третій рік поспіль виборює призові місця у рейтингу навчальних закладів Первомайського району (Додаток 11).
 
ВИСНОВКИ
Кожен із нас повинен знати історію  своєї держави, свого народу, свого маленького містечка, своєї школи. Освічена людина завжди розуміє, що без минулого немає сучасного, без традиційного немає нового, без колишнього немає теперішнього.
Поява Шульської  школи – це вимога часу. Адже, якщо у селі працює школа - буде жити село.

Навчальний заклад – це наш другий дім.

Саме тут ми навчилися писати, читати, рахувати, ми навчилися жити. Адже з першого класу вчителі намагалися прищепити нам не тільки знання з різноманітних наук, а й частину своєї душі. Вони вчили нас добру, справедливості, чесності, розуму.

У нашій другій домівці ми знайомимося з друзями і сваримося з ними, радіємо, отримуючи п'ятірку за відповідь, і сумуємо через двійку. В стінах школи ми навчилися думати, висловлювати свої почуття, навчилися помилятися і виправляти ці помилки. Саме тут ми виховуємо свою силу волі, терпіння, мужність.

Добрі, розумні, гуманні педагоги Шульської ЗОШ продовжують славні традиції школи, яка стала для них місцем духовного і професійного зростання, їх  гордістю і частиною життя.

Шульська ЗОШ завжди була кузнею педагогічних кадрів для шкіл району. Значна частина учительського колективу і сьогодні – її випускники. Це свідчить про повагу до вчителя і його професії. І нині колектив Шульської ЗОШ І-ІІ ст. на висоті, незважаючи на те, що останнім часом він дуже омолодився.

Тема і основні завдання роботи розкриті.

Я вважаю, що ця робота зроблена недаремно і може послужити матеріалом для подальших досліджень. І сьогоднішні діти в майбутньому передадуть цю історію уже своїм дітям та онукам, і вже ніхто на запитання: «Що це за школа?» не скаже: «Я не знаю».

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
  1. Документи  архіву с. Шульське.
  2. Записано зі спогадів Гончарової І. М. (Директор школи).
  3. Записано зі спогадів Пальчик Р. І. (Вчитель – ветеран).
  4. Книга наказів по Краснопавлівській 8-річній школі Первомайського району Харківської області (розпочата 15 серпня 1968 р.). Міністерство освіти УРСР.
  5. Книга реєстрації атестатів про середню освіту, виданих учням, які закінчили курс навчання в Краснопавлівській 8-річній школі Первомайського району Харківської області (розпочата 1972 р.). Міністерство освіти УРСР.
  6. Краєзнавчий музей м. Первомайський.
  7. Семихат В.Д. Рідний край. Первомайщина / Семихат В. Д. // Навч. посібник для учнів 5-9 класів. - Первомайський, 2001. - 83 с.
  8. Шульська ЗОШ І-ІІ ст. – Режим доступу : http://shulske-prvo-rda.jimdo.com/

 

ДОДАТКИ

ДОДАТОК 1

 
ДОДАТОК 2

 

ДОДАТОК 3
 


ДОДАТОК 4
 


ДОДАТОК 5
 


ДОДАТОК 6
 


ДОДАТОК 7
 


ДОДАТОК 8
Моніторингові дослідження стану здоров’я учнів



 
Як бачимо, спостерігається значне збільшення кількості практично здорових дітей (на 10 учнів) за результатами проведених поглиблених медичних оглядів. Значно зменшились показники кількості дітей, які перебувають на диспансерному обліку.
 
ДОДАТОК 9
Участь учнів у Міжнародному конкурсі «Кенгуру»



 
Дана діаграма свідчить про підвищення активності учнів у участі у даному конкурсі, показники відмінного та доброго результатів залишаються стабільними.
 
ДОДАТОК 10
Участь учнів у Міжнародному конкурсі «Левеня»

 

 
Дана діаграма свідчить про те, що у порівнянні з минулими роками показники результатів  учнів у участі у даному конкурсі залишаються стабільними.
 
ДОДАТОК 11


                                                      
Дана діаграма свідчить про те, що у порівнянні з минулими роками значно підвищилися рейтингові показники навчального закладу щодо призових місць учнів у районних предметних олімпіадах.
 
© Я. М. Сачук, 2016,
с. Шульське
 
Ссылка на эту статью:
Сачук Я., Мирошніченко Т. С. Історія школи села Шульське // История Змиевского края. Змиев. 07.03.2016. URL: https://colovrat.at.ua/publ/1-1-0-298

Библиовебографическое описание (ДСТУ 8302:2015):

Історія школи села Шульське // История Змиевского края. 2016-03-07. URL: https://colovrat.org/publ/1-1-0-298 (дата обращения: 2024-04-24).

Похожие статьи:


Рубрика: История Змиевщины | Дата публикации: 2016-03-07 | Просмотров: 2191 | Ключевые слова: Шульське, Первомайский район